sobota, 7 sierpnia 2010

mklive

Dotychczas, tworząc PLD Liveth używałem narzędzi linux-live. Genreralnie działały, jednak wymagały sporych nakładów pracy, trzeba było dla potrzeb PLD modyfikować kod źródłowy, który był duży i pogmatwany. Projekt linux-live jest przestarzały i upierdliwy w obsłudze, jednak największym problemem było to, że nie pozwalał na tworzenie 64-bitowych systemów liveCD.

To na długo zastopowało mój projet i nie pojawiały się żadne nowe wersje PLD Liveth. Po bezowocnych poszukiwaniach jakiegoś zamiennika, postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i napisać coś rozsądnego, co będzie po prostu działać. Tak oto powstał projekt mklive, skrypt który tworzy elegancie obrazy ISO, z systemu zainstalowanego do katalogu. Projekt z założenia miał być lekki i nie przychodzić z nadmiarem rzeczy (np. busybox), jak to ma miejsce w linux-live.

Na razie skrypt nie generuje nic co by można było łatwo wrzucić na pendrive, wypluwa z siebie tylko obrazy ISO, jednak prędzej czy później będę chciał dodać taką funkcjonalnośc. Zatem kto jest chętny, wystarczy że zrobi:

$ svn export http://svn.pld-linux.org/svn/livecd/mklive

a następnie:

$ mklive/mklive /moj-katalog-z-pld /moje-nowe-iso.iso


Oczywiście, za pomocą nowych skryptów stworzyłem nowe wydanie PLD Liveth (na razie w wersji beta), które można pobrać tradycyjnie z FTP: 2010.07-beta

Zachęcam do testowania.

Brak komentarzy: