piątek, 26 listopada 2010

Liveth 2010.11

Z przyjemnością informuję, że wydałem Liveth 2010.11. Kazałem trochę czekać na nową wersję, jednak praca była dosyć czasochłonna, a czasu nie miałem w nadmiarze. Dodatkowo musiałem rozwiązać sporo problemów z samym oprogramowaniem.

Największą nowością jest wersja 64bit i rezygnacja z utrzymania linii i486, na korzyść i686. Kolejną jest możliwość instalacji Liveth na dysk twardy, za pomocą skryptu liveth2disk, który w ciągu kilku minut dostarczy działający system. Tradycyjnie, dostarczany jest także skrypt ChrInst w wersji (1.1). Instalator graficzny Anaconda wyleciał i najprawdopodobniej już nie wróci. Nowością jest także automatyczna obsługa trybu oszczędzania energii (cpufreq), dzięki czemu wiatraki waszych laptopów nie bedą wyć potępieńczo.

Projekt stał się bardziej dojrzały. Oprócz kolorowych, klikalnych zabawek, dorzuciem wiele nowych narzędzi przydatnych adminowi np.: bacula, rdesktop, kismet, aoetools. W ramach eksperymentu przygotowałem dla konta live środowisko buildera. Dzięki temu, można "z marszu" zbudować jakiś pakiet w razie awarii (oczywiście jeśli zależności BR się zainstalują). Ta operacja przy dużych pakietach (np. kernel), może jednak wymagać sporo pamięci. Z tego względu zalecam przynajmniej 1GB RAM-u.

Aktualna wersja jest oparta o kernel: 2.6.36 i GNOME: 2.32.1, więcej szczegółów na stronie projektu.

Brak komentarzy: