środa, 16 lipca 2008

chrinst 0.6

Przygotowałem nową wersję chrInsta, przed wydanie nowego RescueCD, oto lista najnowszych zmian:

Porzucenie wsparcia dla Ac

Ac nie będzie więcej wspierane, obchodzenie bugów Poldka i problemów z zależnościami było tak bardzo upierdliwe, że postanowiłem sobie darować, poza tym nikt o zdrowych zmysłach nie powinien instalować Ac w tych czasach.

Dodanie rozsądnej obsługi LVM2 i RAID-u programowego

W końcu chrInst radzi sobie z dowolną kombinacją RAID/LVM2 i instalacją bootloadera pod to. Jest jeszcze problem z instalacją LiLo dla LVM, ale to wygląda na bug LiLo.

Szybsza instalacja

Z porzuceniem wsparcia dla Ac mogłem w końcu instalować system z uzyciem opcji --install-dist Poldka, dzięki czemu czas instalacji jest krótszy.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

"poza tym nikt o zdrowych zmysłach nie powinien instalować Ac w tych czasach"

Samo (nie)wspieranie Ac w chrinst jest mi w zasadzie obojetne (nie korzystam), natomiast z tym zdaniem bym polemizowal - w Th niestety ciagle za duzo sie dzieje, a Ti to nie jest rozwiazanie. Dla mnie - Ac na serwery.

Anonimowy pisze...

Z moich obserwacji Th sprawuje się lepiej niż Ac na rok przed stabilizacją, poza tym na produkcji nie podbijam wszystkich zaktualizowanych paczek, ale tylko te, które tego wymagają.