poniedziałek, 16 czerwca 2008

PLD Ac jednak starzeje się wolniej

W obawie przed rychłą śmiercią PLD Ac, od około roku regularnie migruję systemy w firmie na Th: pozostały mi jeszcze dwie fizyczne maszyny i pięć vserverów. Nie widząc żadnych większych aktualizacji w Ac dążyłem do celu, nawet jeśli jakaś aktualizacja wiązała się z bolesną "nocką".

Dziś, zupełnym przypadkiem zobaczyłem, że w ac-ready i ac-test są świeżutkie, pachnące kernele, z 2.6.25 włącznie. Zdumiałem się, że umknęło to mojej uwadze, okazało się jednak, że słusznie. Używałem kernela 2.6.16 SMP z obsługą Linux VServers, a wtedy miały przyrostki vserver i smp: kernel-vserver-smp. Mimo, że nowsze kernele w Ac też obsługują powyższe funkcje, to nie otrzymały stosownych przyrostków - na modłę panującą w Th. Zupełnie przy okazji, chciałbym dodać, że jest też aktualizacja rpm-a/poldka cechująca się niezgodnością bazy RPM, tak więc należy aktualizować ostrożnie.

Tak oto zaświeciła iskierka nadziei, że Ac jeszcze trochę pożyje. Glen odwala dobrą robotę i chwała mu za to.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Może zrobiłbys jakies howto apropo przenosin zAC do TH na serwerach? (jakie problemy występują , jak się ich ustrzec, na co zwrócić uwagę? )

Anonimowy pisze...

44 year-old Office Assistant IV Isahella D'Adamo, hailing from Kelowna enjoys watching movies like Pericles on 31st Street and Woodworking. Took a trip to Hoi An Ancient Town and drives a Ferrari 500 TRC. Dowiedz sie wiecej